021-6123
سبد خرید 0
>> >>
جستجوی پیشرفته
جستجو در نتایج
جستجو بر اساس قیمت (تومان)
جستجو بر اساس سازنده
انواع باسکول
ظرفیت
دقت
کالا برای:

باسکول باشگاهی و نفرکش

مرتب سازی بر اساس : پربازدید ترین حراجی جدیدترین ارزان ترین گرانترین فقط کالاهای موجود :

باسکول نفرکش که با عناوین باسکول باشگاهی، ترازوی باشگاهی و باسکول قد و وزن نیز شناخته می‌شود برای اندازه‌ گیری وزن افراد کاربرد دارد. غالب این سیستم های توزین به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا قد افراد را نیز اندازه‌ گیری کنند و ابزای حیاتی برای کنترل سلامت و حفظ تناسب اندام محسوب می‌شوند. اندازه گیری وزن و قد افراد و تعیین شاخص‌های سلامت در باشگاه‌های بدنسازی و تناسب اندام، سالن های ورزشی، فدراسیون‌ها، اسپاها، داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، مطب متخصصین تغذیه، مدارس، مراکز سلامت و غیره، اهمیت بسزایی دارند. با ارزیابی دقیق وزن افراد، می‌توان عملکرد صحیح اندام‌ها را بررسی کرد و با محاسبه شاخص توده بدنی می توان اضافه وزن و کمبود وزن را مشخص نمود. در اینجاست که باسکول باشگاهی و نفرکش وارد میدان می‌شود. این باسکول معمولا به شکل ایستاده طراحی می‌گردد که کار با آن بسیار آسان است و در بسیاری از موارد قابل حمل می باشد.

اهمیت استفاده از باسکول باشگاهی و نفرکش

در کمک به افراد برای مدیریت و حفظ وضعیت بدنی خود با نشان دادن اینکه چه زمانی باید وزن خود را در سطح فردی کاهش یا افزایش دهند، باسکول قد و وزن می تواند تأثیرگذار باشد. با افزایش تعداد موارد چاقی در سراسر جهان به دلیل سبک زندگی ناسالم، مردم اکنون عواقب ناشی از آن را درک می کنند که نه تنها بر سلامت جسمانی تأثیر می گذارد، بلکه می تواند بر سلامت روان و همچنین بر کل جامعه تأثیر بگذارد. به دلیل مشکلات عدیده جامعه مدرن در انتخاب یک سبک زندگی سالم، مردم در سراسر جهان محتاط هستند و شروع به مراقبت از سلامتی خود با رژیم غذایی یا رفتن به باشگاه کرده‌اند. خوب فقط انتخاب یک سبک زندگی سالم کافی نیست، پیگیری صحیح کاهش وزن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. داشتن رژیم غذایی متعادل و انجام تمرینات ورزشی سنگین، تنها در صورتی می‌تواند به شما در رسیدن به هدف تناسب اندام کمک کند که وزن به طور منظم توسط سیستم های توزین دقیق و حرفه ای نظیر باسکول قد و وزن کنترل شود. وقتی مردم به اهمیت سبک زندگی سالم و مدیریت وزن پی ببرند می‌توان از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کرد. اندازه گیری مداوم وزن توسط باسکول نفرکش یا باشگاهی می‌تواند به فرد اطمینان دهد که خود را به سمت یک زندگی بهتر و سالم‌تر هدایت می کند و از همه بیماری ها دور نگه می دارد و در نتیجه به جامعه ای بهتر کمک می کند.

در نتیجه باید گفت که کنترل وزن، اساس مدیریت سلامت است. سال‌هاست که ترازو یکی از ساده‌ترین و مطمئن‌ترین معیارهای تناسب اندام عمومی تلقی می‌گردد. افراد فقط با ایستادن روی ترازو می توانند نوسانات وزن را به دقت کنترل کنند. اما بررسی وزن تنها بخشی از تناسب اندام شخصی است. اکثر وسایل توزین معمولی مانند ترازوهای استاندارد زیرپایی نمی توانند تأثیرات تغییرات وزن را بر سلامتی تعیین کنند. یک ترازوی خانگی نمی تواند قد افراد را اندازه‌گیری کند و یا شاخص‌های سلامت را مشخص کند. در حالی که باسکول نفرکش و باشگاهی امکان محاسبه BMI افراد را دارد و می تواند وزن دقیق را در رابطه با قد و نوع بدن محاسبه کند تا نشان دهد که آیا افراد کمبود وزن یا اضافه وزن دارند. یکی دیگر از کاربردهای اصلی باسکول نفرکش در مراکز درمانی و مطب پزشکان است. قد و وزن اکثر بیماران به طور معمول در طول پذیرش اندازه گیری می شود تا دوز داروها و میزان مواد غذایی به درستی محاسبه و مشخص گردد. در نتیجه ارزیابی وضعیت تغذیه با تعیین نسبت قد به وزن صورت می‌گیرد.

 باسکول باشگاهی و نفرکش

اهمیت باسکول باشگاهی و نفرکش در ورزش

ورزشکاران قبل از مسابقه، تمرینات سختی را پشت سر می گذارند و به دلیل برنامه‌های تمرینی سنگین، نسبت به بقیه افراد به انرژی بیشتری نیاز دارند. این بدان معناست که آنها باید مقادیر بیشتری از مواد غذایی حاوی کالری بالاتر مصرف کنند. باسکول نفرکش و باشگاهی به ورزشکاران کمک می کند تا زمانی که تحت رژیم غذایی خاصی هستند، وزن خود را بررسی کنند. با نظارت بر وزن، آنها قادر خواهند بود بدون هیچ گونه نوسانات شدیدی که ممکن است بر عملکردشان تأثیر بگذارد، در وزن تعیین شده باقی بمانند. در ضمن برای ورزشکاران حرفه‌ای که چربی اضافی بدن دارند، کاهش وزن می‌تواند عملکرد ورزشی را بهبود بخشد و خطر بیماری مزمن را کاهش دهد. برای مثال، دوندگانی که اضافه وزن دارند، کندتر هستند و مفاصل خود را با استرس غیرضروری تحت فشار قرار می‌دهند که اغلب منجر به آسیب دیدگی می‌شود. بنابراین کنترل وزن یکی از نیازهای اساسی دوندگان حرفه‌ای محسوب می‌گردد.

انواع باسکول باشگاهی و نفرکش

باسکول نفرکش و باشگاهی از لحاظ ظاهری معمولا به دو شکل ایستاده و زیرپایی طراحی و تولید می‌گردد که مدلهای ایستاده رواج بیشتری دارند و از یک میله یا ستون برای اندازه گیری قد برخوردار هستند. این سیستم‌های توزین هم در حوزه‌ سلامت و هم در مراکز ورزشی استفاده می‌شوند. آنها قد افراد را نیز اندازه‌گیری می کنند و در مدلهای پیشرفته قادر به محاسبه شاخص‌های سلامت افراد هستند. باسکول قد و وزن می‌تواند به صورت سکه دار و بدون سکه باشد. باسکول نفرکش زیرپایی یا همراه به دلیل دارا بودن ابعاد جمع و جور و قابل حمل بودن برای استفاده در سالن‌های ورزشی، تورنمنت ها و مسابقات ورزشی مناسب است.

تنوع این باسکول‌ها در دارا بودن قابلیتهای خاص است برای مثال برخی مدلها فقط وزن و قد را اندازه گیری می‌کنند و انواع پیشرفته، معیارهایی نظیر توده چربی، محتوای کل آب بدن و میزان چربی بدن را به صورت درصد نشان می‌دهند. به این مدلها باسکول نفرکش تحلیلی یا تشخیصی گفته می‌شود. باید خاطر نشان کنیم که یک سری باسکول نفرکش نیز به طور تخصصی برای تورنمنت‌های ورزشی بر اساس استاندارهای رشته ورزشی طراحی شده‌اند. برای مثال در المپیک و سایر مسابقات جهانی از باسکول‌های دیجیتال تایید شده و استاندارد برای رعایت قوانین و مقررات مسابقات استفاده می‌گردد. این سیستم‌ها تعیین کننده یک کلاس وزنی هستند.

باسکول باشگاهی و نفرکش 

ویژگی‌های باسکول باشگاهی و نفرکش

امروزه اغلب مدلهای باسکول نفرکش باشگاهی دیجیتالی هستند یعنی از قطعات الکترونیکی بهره می‌برند و با نیروی برق یا باتری کار می‌کنند. همچون سایر ابزار توزین دیجیتال، این دستگاه‌ها نیز با کمک لودسل فشار و نیروی وارد آمده را با دقت بالا اندازه‌گیری کرده و پس از پردازش، از طریق نمایشگر قابل مشاهده می‌سازند. وقتی روی کفه باسکول باشگاهی قدم می گذارید، حسگرها وارد عمل شده و فرایند توزین را آغاز می‌کنند که در کسری از ثاینه به اتمام می‌رسد. وظیفه نمایش وزن و سایر اطلاعات بر عهده مانیتورهای LED و یا LCD تعبیه شده در باسکول قد و وزن  است. این ابزار جهت اندازه گیری قد نیز به ستون یا علمک مندرج مجهز شده‌اند. این باسکول‌ها از ساختار مستحکمی برخوردار هستند و غالبا می‌توانند تا ۳۰۰ کیلوگرم را توزین کنند. کفه اغلب مدلهای باسکول نفرکش و باشگاهی معمولا دارای رویه‌ای از جنس تسمه تردمیل است تا ایستادن بر روی آن راحت باشد. برخی مدلها جهت چاپ اطلاعات مجهز به پرینتر داخلی شده‌اند یا برخی دیگر امکان اتصال به وای فای و کامپیوتر را دارند. از ویژگیهای منحصر بفرد مدلهای حرفه‌ای و مدرن باسکول نفرکش می توان به محاسبه معیارهای سلامت اشاره نمود که شامل میزان توده‌ی چربی، میزان آب موجود در بدن، وزن استخوان ها، BMI بدن، توده عضلانی و … می‌گردد.

فروشگاه تخصصی باسکول مرکز فروش باسکول باشگاهی و نفرکش

امروزه طیف وسیعی از باسکول‌های نفرکش طراحی و تولید می‌شوند که قابلیتهای مختلفی دارند. فروشگاه تخصصی باسکول مجموعه‌ای کامل از این سیستم ها را گرد هم آورده تا شما کاربران عزیز بسته به نیازهایتان بتوانید مدل مطلوبتان را از میان آنها انتخاب و خریداری نمایید. تمامی مدلها شامل گارانتی و خدمات پس از فروش می‌گردند. اگر در مورد مدلهای مختلف باسکول باشگاهی یا شیوه خرید آنها سوالی دارید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. همچنین، شما می توانید از طریق سایت ما یعنی باسکولcom. پس از بررسی هر یک مدلهای موجود، هر کدام را که مدنظرتان است به صورت مستقیم ثبت سفارش کنید تا در اسرع وقت برایتان ارسال گردد.

ادامه مطلب ˅
ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 17 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()